global-payments-feature

Ericsson: Українці не купують зі смартфонів через неправильне уявлення про безпеку

Міжнародна організація UNCTAD (конференція ООН з торгівлі і розвитку) оцінила умови розвитку електронної комерції в 130 країнах світу. За підсумками дослідження, Україна зайняла в рейтингу 58 місце – між Домініканською республікою і Вірменією. Позиції в рейтингу визначалися за чотирма показниками: використання інтернету, рівень безпеки, поширення кредитних карт і якість поштових служб.

Краще всього електронна комерція розвивається в Люксембурзі, Норвегії і Фінляндії. Також до першої десятки рейтингу увійшли Канада, Австралія і Південна Корея. Сполучені Штати розташувалися на 15-му місці, а сусідня Росія зайняла 50 місце, пише газета “День“.

eCommerce Index

Також автори звіту оцінили рівень проникнення в країнах таких глобальних інтернет-сервісів, як Amazon, PayPal і eBay. На жаль, в цьому сегменті Україні поки що похвалитися нічим. В той же час, українці не бояться купувати товари в зарубіжних інтернет-магазинах, хоча найчастіше користуються китайськими ритейлерами, а не американськими.

В той же час, все популярніше стає електронна комерція через мобільні телефони. Згідно з підрахунками інституту ринкових досліджень Gfk, з кожним роком зростає кількість людей, що здійснюють покупки в Інтернеті саме через смартфони. За останні два роки відсоток мобільних продажів зріс майже удвічі – з 14% 2013 року до 24% в 2014.

Таку ж тенденцію відзначають і в компанії Ericsson. Згідно з результатами одного з досліджень Ericsson Consumer Lab City Life Report, в ході опитування жителі міст помістили стільниковий зв’язок на четверте місце в списку необхідних для життя в місті систем, разом з системами водопостачання і місцями проведення дозвілля. «Ми бачимо, що 60% мобільного трафіку на Землі припадає на міста, а електронна комерція в мегаполісах сьогодні все частіше здійснюється на основі телекомунікаційних мереж», – говорять в компанії.

За прогнозами Ericsson, в 2016 році оборот ринку мобільної електронної комерції перевищить 800 мільярдів доларів. Таким чином, величезний потенціал цієї індустрії надає мобільним операторам і провайдерам послуг унікальну можливість стати лідерами на цьому ринку.

Втім, говорять в Ericsson, незважаючи на підвищений інтерес до таких технологій і високу конкуренцію між постачальниками в країнах з ринком, що розвивається, існує також ряд чинників і бар’єрів для поширення мобільної електронної комерції.

«Один з найчастіших – це невірне уявлення про безпеку і доступність мобільних платежів. Для того, щоб мобільна електронна комерція стала реальністю в Україні, необхідно знайти правильну комбінацію використання мобільних систем, інтернету, оплати послуг і сучасних технологій безпеки», – говорять в компанії.

Крім того, індустрія мобільної комерції все ще розвивається і він потребує, в першу чергу, в сумісності технологій. Як наслідок, послуги з мобільної комерції все ще обмежені. «Користувачі не можуть вислати гроші з однієї країни в іншу або переслати їх між різними сервісами. Така обмежена гнучкість у поєднанні з питаннями безпеки в деяких випадках привела до того, що мобільні гаманці часто активуються, але не використовуються», – зазначають в Ericsson.

Ще одна проблема – в тому, що більшість існуючих систем не можуть впоратися з великою кількістю транзакцій, які відбуваються в реальному часі. «Ці системи базуються на традиційних ІКТ-технологіях, які просто не можуть витримати таке навантаження. В той же час, стабільний і безпечний сервіс – ключ до довіри кінцевих користувачів», – пояснюють в компанії.

Нагадаємо, що за даними Global Retail Ecommerce Index на європейському ринку електронної комерції лідирують Великобританія, Німеччина та Франція.