Чи потрібні в Європі українські бренди?

Статті

Українці вже звикли до магазинів, барів, готелів закордонних брендів із всесвітньо відомими назвами. Такі заклади працюють на основі франчайзингу (угоди із власником бренду на право використовувати іноземний бренд та концепцію закладу). А чи готова Європа розвивати українські бренди на своїй території?

Наразі ряд вітчизняних компаній уже дозволили відкрити свої філіали закордоном. При цьому на досягнутому вони не зупиняються.

Ось, наприклад, у Варшаві успішно функціонує «Краківська майстерня шоколаду», що бере корені з українського міста лева.

Наталія Дуброва, засновниця мережі кав’ярень «Львівська майстерня шоколаду» стверджує, що зараз у Польщі діє три таких філіали: два у Кракові та один у Варшаві. «Зміна назви була зумовлена тим, що вони орієнтовані на туристів, яким потрібна насамперед місцева екзотика, зокрема – краківська. Однак ситуація з Польщею особлива – за нашими оцінками, українську продукцію там часто сприйматимуть навіть краще, ніж місцеву», – розповідає вона.

Крім того, зараз у планах відкрити «Празьку майстерню шоколаду». Також поступають пропозиції з Великобританії, США, Канади.

Усі заклади працюють на умовах франчайзингу, українська компанія лише слідкує за виконанням договору. «Франшиза дозволяє перекласти ці труднощі [з успішного відкриття та функціонування] на місцеву компанію, яка набагато краще знає свій ринок», — додає Наталія.

Ще однією успішною компанією на закордонному ринку є перукарня «Експрес Стрижка». «У нас чотири точки у Варшаві, з яких три наші, а одна – на умовах франчайзингу. Крім цього, на цих самих умовах працюють ще дві точки у Кракові та одна у Вроцлаві», – розповідає директор компанії Ірина Погодіна.

Жінка стверджує, що одночасно працювала над продажем франшизи та виходом на польський ринок. Відкриття закладу у Польщі було просто необхідним для того, аби досягти впізнаваності бренду, що неймовірно важливо.

«У вересні минулого року ми взяли участь у ярмарку франчайзингу у Варшаві, знайшли там перших партнерів. Партнер отримає не тільки торговельну марку, а й діючу модель роботи бізнесу – там розписано все до дрібниць. Також наш партнер отримує нашу підтримку, а отже, захищає себе від помилок. Напередодні виходу на польський ринок ми багато працювали там, займаючись адаптацією нашої моделі, що працює в Україні, до місцевих умов», – розповідає Ірина Погодіна.

Зараз компанія працює над адаптацією бізнес-моделі до роботи в Німеччині та Іспанії. «Ми зацікавлені насамперед у продажі франчайзингу у найширшому колі країн. Для цього ми продовжуємо роботу, вивчаючи інші ринки та створюючи бізнес-плани для них», — додає вона.

Обидві компанії доволі солідні. На їх прикладах можна побачити, що упередженої думки про вітчизняні бренди немає, навпаки є чимала зацікавленість. Головне це висока якість товарів та послуг.

«Європа перегодована, а тому для успіху потрібна не лише якісна продукція, але й родзинка, якої немає у конкурентів», – так формулюють свій секрет успіху у «Львівській майстерні шоколаду».

«Ви маєте пропонувати вже готову модель, цілком адаптовану для закордонного ринку. Це вимагає багато роботи, але фінансово виправдовує зусилля», – додають в «Експрес Стрижці».

Схожі публікації