Як завоювати прихильність європейських інвесторів? Секрети успіху від Олега Мірошниченка

Як відомо, уже з першого січня 2016 року між Україною та Євросоюзом почне діяти зона вільної торгівлі, тож більшість перепон в експорті та імпорті буде знято. Українські бізнесмени вже починають аналізувати ринок такої бажаної Європи й готують стратегії для його завоювання.


Олег Мірошниченко, автор «Базового посібника з інтернаціоналізації бізнесу та виходу на ринки Європейського Союзу», спеціаліст торгової секції Представництва Європейського Союзу в Україні, (2012-2013 рр., займався питаннями СОТ, бізнес-клімату), а також учасник проекту Міжнародного центру перспективних досліджень із підготовки уряду України до імплементації Угоди про асоціацію з ЄС розповів про основні питання, які турбують українських бізнесменів.

Він стверджує, що чимало українських компаній , які ще не займалися експортом на Захід хочуть взагалі дізнатися як слід налагоджувати співпрацю, ті ж хто вже пробував завоювати новий ринок цікавляться як знайти надійного партнера.

«Готовність до експорту не є статичним показником. Найважливіше – мати цю амбіцію і розуміння того, яких ресурсів потребуватиме експорт. Зокрема, готовність до певних витрат на виведення товару на закордонний ринок. Це означає й визначення певного часу на діяльність, пов’язану з пошуком партнера, вивченням інформації, яка потрібна для того, щоб привернути увагу, створення дієвих рекламних матеріалів. Це й готовність залучати певну частину робочого капіталу підприємства на експорт або пошук банку, який надасть експортний кредит чи інші інструменти експортного фінансування. Ще дуже важливим чинником є одностайність керівництва компанії щодо потреби працювати на експорт. Невдалий варіант: бос вирішив, що треба шукати нові зовнішні ринки, а, наприклад, керівники другої ланки в цьому не впевнені або загалом це саботують. На мою думку, на підприємстві має бути здорова комунікація і таке рішення має бути консенсусним», – зауважує Олег Мірошниченко.

Він також радить не боятися конкуренції, адже хороший товар буде завжди популярним. Крім того, слід аналізувати ринок. В Європі наприклад не має хороших аналогів українському соку, особливо березовому, користуватимуться попитом й різноманітні вироби із деревини. «Не варто опускати руки, гадаючи, що європейський ринок цілковито заповнений і там немає місця для нових товарів. Жоден ринок не є статичним, уподобання споживачів постійно змінюються. Виробники повинні весь час реагувати на зміну преференцій, а іноді навіть іти попереду, як Стів Джобс зі своїм «Apple». Той, хто краще й раніше зрозуміє й відчує покупця, зможе запропонувати більш цікаве рішення першим, той і матиме збут товару», – додає експерт.

На запитання, чи все-таки варто завойовувати європейський ринок, чи можливо доцільно орієнтуватися на країни Азії та Близького Сходу, Мірошниченко твердо зауважив, що варто. Він впевнений, що стати успішним на європейському ринку – справа доволі складна, однак вона того варта.

За матеріалами “Віче“.

Схожі публікації

Menu
Замовити дзвінок
+
Чекаю дзвінка!